۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۷۴۲۱۶
بازنشر؛

اطلاع نگاشت | خدمات ادوارد براون به ایرانیان!

به بهانه سالروز تولد ادوارد براون خاورشناس معروف انگلیسی، خدمات این نفوذی انگلیسی در ایران را مرور می‌کنیم.
اطلاع نگاشت | خدمات ادوارد براون به ایرانیان!
اطلاع نگاشت | خدمات براون در ایران!
اطلاع نگاشت | خدمات براون در ایران!
محمد پورخان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد حسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
سلام بر شما و مخاطبان این سایت وزین و محترم ؛ اگر دقت کنیم انگلیس خبیث و روباه صفت از سالها قبل و در بی خبری دربار قاجاری و نخبگان جامعه ایرانی در صدد تدارک وسیعی برای تحولی مهندسی شده در ایران بود که پایانش همان مشروطه انگلیسی بود. عناصر و عواملی همچون خاندان ریپورترها، احمد قوام که در جوانی نامه مظفرالدین شاه قاجار برای مشروطه را می خواند، ادوارد براون و ده ها و صدها چهر پیدا و پنهانی که سالها بعد بعضی از آنها رو شدند و بسیاری هم در پشت نقاب ماندند ؛ اگر وقت و حوصله دارید پازل کامل این مطلب را به نحوی پر کنید که برای همیشه تابلویی شفاف و گویا در برابر دیدگان ملت شریف ایران باشد.
5
0
محمد حسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶
در ضمن بسیار مناسب است که مطلبی در مورد « گرترود مارگارت بل » چهره مرموز و جاسوس انگلیسی که همزمان و تقریبا هم سن ادوارد براون بوده و نقش بسیار مخربی در منطقه ما داشته و خود را در نقاب باستان شناس و نویسنده و در ایران به عنوان عاشق حافظ و ادبیات فارسی پنهان می کرده است و سرانجام در گورستانی در شهر بغداد مدفون شده است؛ بیاورید او از قطعات همین پازل خباثت و جاسوسی بوده است.
4
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
ملت مؤمن ما سال‌هاست نشان داده‌است فهم دقیقی از خباثت آمریکا و دوستان اروپایی‌اش دارد و فریب لبخند و تزویر آنها را نخواهد خورد.
3
0